Hasso-Plattner-Institut
Prof. Dr. Katharina Hölzle
 
Leonhardt Gebhardt

Leonhard Gebhardt

External PhD Candidate

E-Mail: Leonhard.Gebhardt(at)HTW-Berlin.de

External Profiles: LinkedIn, Twitter


Short Profile

Leonhard Gebhardt has been doing his doctorate since 2018 under Prof. Dr Katharina Hölzle. His research focuses on sustainable entrepreneurship, entrepreneurial ecosystems and digitalization. He is a research associate in the Digital Value project at HTW Berlin, which supports SMEs in the digitalization of their value creation. Also, he is a lecturer for Digital Business and General Management at HTW Berlin. Leonhard studied non-profit management and public governance, economics and art history in Berlin, Jena and Madrid. He gained professional experience in international NGOs in Berlin and Mexico City.


Publications

  • Hartmann, M, & Gebhardt, L. (2019). Digital Business Lab zur strategischen Positionierung. In M. Hartmann (Eds.), Digitale Transformation von KMU, 19-37, BWV Berliner Wissenschafts-Verlag. ISBN 978-3-8305-3957-5.
  • Hartmann, M, & Gebhardt, L. (2018). Die neue Nachhaltigkeit im Unternehmertum. In W. Schmeisser (Eds.), Neue Betriebswirtschaft, 593-617, UVK Verlag, München. ISBN 978 3 86764-828-8.
  • Gebhardt, L. (2018). Digitale Lösungen für nachhaltige KMU. In M. Hartmann (Eds.), Impulse für Digitale Lösungen, 193-202, BWV Berliner Wissenschafts-Verlag. ISBN 978-3-8305-3901-8.
  • Gebhardt, L., & Waubke, R. (2017). Projektbasierter Einsatz von wirkungsorientierten Evaluierungsmethoden. Eine Befragung von kleinen und mittleren gemeinnützigen Organisationen im Nahen Osten. In: Tagungsband zur 18. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz (NWK18), 444-447. ISSN 1437-7624.
  • Hartmann, M, & Gebhardt, L. (2017). Schutzbedarfsanalyse für nachhaltiges Unternehmertum. In M. Hartmann (Eds.), IT-Sicherheit für Handwerk und Mittelstand. Empfehlungen zur Digitalisierung, 117-121, BWV Berliner Wissenschafts-Verlag. ISBN 978-3-8305-3820-2.
  • Waubke, R.; Gebhardt, L.; Hartmann, M. (2019): SME Digitalization. Identifying the Dynamics of Failure and Success based on 70 Case Studies. Proceedings of RENT XXXIII, Research in Entrepreneurship and Small Business, Berlin, November 29, 2019. ISSN 2219-5572.